2 Απριλίου, 2023
skglive.gr
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Διεθνές
  • Αθλητικά
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
skglive.gr
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Διεθνές
  • Αθλητικά
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
skglive.gr
No Result
View All Result
Home Featured

Κορονοϊός: Ολες οι αλλαγές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Νέα δρομολόγια, βοηθοί επιβατών

20 Σεπτεμβρίου 2020
in Featured, Ελλάδα
Κορονοϊός: Ολες οι αλλαγές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Νέα δρομολόγια, βοηθοί επιβατών
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Επιστρέφουν οι βοηθοί επιβατών – Θα ισχύσει έως τις 30 Απριλίου η μειωμένη τιμή στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών – Ποια δρομολόγια επιστρέφουν

Χαρακτηριστικά… μονιμότητας τείνουν να πάρουν και για τη φετινή χρονιά οι έκτακτες συνθήκες που έχει διαμορφώσει η πανδημία του κορονοϊού, το δεύτερο κύμα της οποίας βιώνει ήδη η χώρα. Μεταφορές και μετακινήσεις είναι ένας από τους κλάδους που αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» του συστήματος καθώς από τη φύση τους προϋποθέτουν μαζική συνύπαρξη ατόμων, ενώ σε αυτό πρέπει να προστεθούν οι ελλείψεις δεκαετιών σε οχήματα και προσωπικό στο συγκοινωνιακό σύστημα της Αθήνας αλλά και το γεγονός ότι η Αττική σε επίπεδο κρουσμάτων βρίσκεται στο κόκκινο εδώ και αρκετές εβδομάδες.

Στην κατεύθυνση αυτή και ενώ τα σχολεία έχουν ήδη ανοίξει, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εξακολουθούν να ισχύουν οι κανόνες της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας προστασίας κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων με κάθε μέσο, αλλά και το μέτρο του μέγιστου ποσοστού πληρότητας στο 65% σε οχήματα και συρμούς, το οποίο ωστόσο σε επίπεδο αστικής συγκοινωνίας ήταν εξαρχής πρακτικά ανεφάρμοστο καθώς είναι αδύνατο να τηρηθεί και να ελεγχθεί.

Αποτέλεσμα είναι ο συνωστισμός στα λεωφορεία κυρίως σε δημοφιλείς γραμμές κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής να παραμένει μεγάλος, ενώ όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι και επιβάτες υπάρχουν περιπτώσεις που το λεωφορείο καθυστερεί ακόμα και πάνω από μισή ώρα. Ταυτόχρονα παρατάθηκε έως τις 30 Απριλίου το μέτρο του μειωμένου κομίστρου, το οποίο αρχικά είχε θεσπιστεί έως τις 30 Οκτωβρίου. Υπενθυμίζεται ότι βάσει της συγκεκριμένης ρύθμισης το ενιαίο εισιτήριο κοστίζει 1,20 από 1,40 ευρώ, ενώ αντίστοιχες είναι και οι μειώσεις στα υπόλοιπα προϊόντα κομίστρου.

Επιπλέον, όπως έχει ήδη προαναγγείλει ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, θα επανέλθουν σε αποβάθρες και οχήματα λεωφορείων οι περίπου 300 «βοηθοί επιβατών», οι οποίοι την περασμένη άνοιξη βρίσκονταν στους 45 σημαντικότερους σταθμούς ανταπόκρισης μετρό με λεωφορεία, υπενθυμίζοντας στο επιβατικό κοινό  την υποχρεωτική χρήση μάσκας και την τήρηση αποστάσεων. Ως βοηθοί επιβατών είχαν χρησιμοποιηθεί περίπου 100 εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ, ενώ οι υπόλοιποι 200 προέρχονταν από δύο ιδιωτικές εταιρίες με το αρχικό κόστος της απευθείας ανάθεσης να ανέρχεται σε 372.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Την ίδια στιγμή βελτιωμένες εμφανίζονται οι χρονοαποστάσεις στα μέσα σταθερής τροχιάς. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), στη γραμμή 3 που έχει και τους περισσότερους σταθμούς καθώς πριν λίγους μήνες προστέθηκαν στο δίκτυο άλλοι τρεις (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ο χρόνος μεταξύ δύο συρμών έχει μειωθεί πλέον στα 4 λεπτά κυρίως στο 12ωρο από τις 6 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. Στη γραμμή 2 οι χρονοαποστάσεις είναι αυτή την περίοδο σε μία μέση καθημερινή ημέρα στα 4,5 λεπτά, δηλαδή ακριβώς όσο πέρυσι τέτοια εποχή. Προβλήματα υπάρχουν στη γραμμή 1, δηλαδή στο δίκτυο του πρώην ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, όπου η έλλειψη συρμών αφήνει το αποτύπωμά της στα δρομολόγια με αποτέλεσμα οι χρονοαποστάσεις να μην μπορούν να μειωθούν σε λιγότερο από 6 λεπτά.

Οπως φαίνεται, πάντως, από τις επικυρώσεις των εισιτηρίων, η κίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν έχει επιστρέψει στο 100%, καθώς αρκετοί είναι εκείνοι που εξακολουθούν να τα αποφεύγουν για λόγους προστασίας από τον κορονοιό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ στα μέσα του φετινού Σεπτεμβρίου σε ημερήσια βάση ο αριθμός των επικυρώσεων έφτανε περίπου το 1,47 εκατ., ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο ανέρχονταν σε 1,77 εκατ.

Πιο αναλυτικά:

  • Στην ΟΣΥ, δηλαδή σε λεωφορεία και τρόλεϊ οι καθημερινές επικυρώσεις φτάνουν τις 241.000 έναντι 373.000 πέρυσι, ενώ
  • σε μετρό και τραμ οι καθημερινές επικυρώσεις είναι περίπου 900.000 έναντι 1,3 εκατομμυρίου πέρυσι.

Αν και στα στοιχεία αυτά υπάρχει και ο μη υπολογίσιμος παράγοντας της εισιτηριοδιαφυγής, η οποία είναι δύσκολο να ελεγχθεί κυρίως στα οδικά μέσα, επιβεβαιώνεται η εικόνα της μη επιστροφής στα μαζικά μέσα μεγάλου μέρους του επιβατικού κοινού.

Βάσει του προγραμματισμού του υπουργείου Μεταφορών, οι κινήσεις ενίσχυσης των δρομολογίων θα συνεχιστούν μέσω των προσλήψεων που θα γίνουν στις συγκοινωνιακές εταιρίες με fast track διαδικασίες, αλλά και της προσθήκης στο στόλο περισσότερων οχημάτων.

Συγκεκριμένα, έως τις αρχές του χρόνου αναμένονται 655 προσλήψεις εκ των οποίων οι 200 θα αφορούν στη ΣΤΑΣΥ (170 οδηγοί και 30 τεχνίτες), ενώ οι υπόλοιπες θα ενισχύσουν το δυναμικό σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Ταυτόχρονα ήδη «τρέχει» ο διαγωνισμός για την απόκτηση μέσω leasing 300 λεωφορείων έως και δεκαετίας προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων ευρώ. Επιπλέον έχει ήδη υπογραφεί το προσύμφωνο μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ για την πραγματοποίηση δρομολογίων αστικής συγκοινωνίας με ΚΤΕΛ, στο πρότυπο της Θεσσαλονίκης.

Ποια δρομολόγια θα προστεθούν

Τα ΚΤΕΛ αναμένεται να αναλάβουν την εκτέλεση των περιφερειακών δρομολογίων της περιοχής ευθύνης του ΟΑΣΑ προσθέτοντας στον προγραμματισμό 203 οχήματα και 550 οδηγούς. Ο σχεδιασμός του υπουργείου περιλαμβάνει και την αναβάθμιση 15 συρμών της γραμμής 1 (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος), χωρίς ωστόσο να έχει προκηρυχθεί ακόμα ο σχετικός διαγωνισμός. Την ίδια στιγμή έφτασαν οι πρώτοι δύο συρμοί του τραμ από την παραγγελία που περιλαμβάνει συνολικά 20 οχήματα.

Ειδικά σε ό,τι αφορά το τραμ, το δίκτυο του οποίου παραμένει ακρωτηριασμένο, πηγές της ΣΤΑΣΥ εξέφρασαν στο ethnos.gr την αισιοδοξία τους, ότι τα δρομολόγια στο τμήμα Κασομούλη – Σύνταγμα, τα οποία έχουν διακοπεί εδώ και περίπου δύο χρόνια εξαιτίας προβλημάτων στην κοίτη του Ιλισσού, ίσως να επιστρέψουν ακόμα και εντός του Νοεμβρίου.

Την περασμένη εβδομάδα τοποθετήθηκαν ειδικοί αισθητήρες για τον έλεγχο αντοχής. Την επόμενη εβδομάδα έχει προγραμματιστεί να γίνουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια χωρίς επιβάτες κατά τις νυχτερινές ώρες, ενώ τη μεθεπόμενη εβδομάδα θα δοκιμαστούν και ορισμένα πρωινά δρομολόγια ώστε να μετρηθεί ο φόρτος και σε ώρες αιχμής. Εφόσον οι δοκιμές πάνε καλά, το τραμ ενδέχεται να ξαναφτάσει Σύνταγμα ίσως και από τον προσεχή Νοέμβριο. Αλλωστε θα έχει ήδη «επιστραφεί» στο τραμ και η Λ. Ολγας, κατά μήκος της οποίας ο τροχιόδρομος έχει μετατραπεί σε ποδηλατόδρομο προσωρινά στο πλαίσιο του Μεγάλου Περιπάτου.

Source: ethnos.gr
Tags: ΑττικήκορονοϊόςΚρούσματαΜέσα Μαζικής ΜεταφοράςΜΜΜ

Σχετικά Άρθρα

LAST DANCE ΓΙΑ ΜΙΑ ΓΕΜΑΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Featured

LAST DANCE ΓΙΑ ΜΙΑ ΓΕΜΑΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ

2 Απριλίου 2023
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ | LUDWING WITTGENSTEIN
Featured

ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ | LUDWING WITTGENSTEIN

2 Απριλίου 2023
Κατερίνα Νοτοπούλου: Είναι η ώρα της μεγάλης πολιτικής αλλαγής για να ανασάνει ο ελληνικός λαός
Featured

Κατερίνα Νοτοπούλου: Είναι η ώρα της μεγάλης πολιτικής αλλαγής για να ανασάνει ο ελληνικός λαός

2 Απριλίου 2023
ΑΚΚΕΛ: Μονόδρομος η εθνικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά από την δολοφονία δεκάδων Ελλήνων στα Τέμπη
Featured

ΑΚΚΕΛ: «Επιτέλους τέλος με τον τουρκόφιλο δήμαρχο Ιάσμου»

2 Απριλίου 2023
Δυναμικό παρών από νέες και νέους στην πρώτη συνάντηση για τη δημιουργία Συμβουλίου Νέων Δήμου Ωραιοκάστρου
Featured

Δυναμικό παρών από νέες και νέους στην πρώτη συνάντηση για τη δημιουργία Συμβουλίου Νέων Δήμου Ωραιοκάστρου

2 Απριλίου 2023
Γιώργος Αποστολόπουλος: Νέα πιάτσα ναρκωτικών, κάτω από το Συμβούλιο της Επικρατείας
Featured

Γιώργος Αποστολόπουλος: Νέα πιάτσα ναρκωτικών, κάτω από το Συμβούλιο της Επικρατείας

2 Απριλίου 2023
Load More
skglive.gr

© 2020 Skglive

Menu

  • Blog
  • Γιατρος για όλους με πιο βελτιωμένες υπηρεσίες
  • Ζώδια
  • Στον ιερό βράχο της Ακρόπολης

Follow Us

  • Αρχική
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Διεθνές
  • Αθλητικά
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • Lifestyle
  • Καιρός
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Ζώδια

© 2020 Skglive

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept AllReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT