21 Μαρτίου, 2023
skglive.gr
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Διεθνές
  • Αθλητικά
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
skglive.gr
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Διεθνές
  • Αθλητικά
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
skglive.gr
No Result
View All Result
Home Ελλάδα

Πτήση… εξομολόγησης από αυτόν που πέταξε με Rafale: «Η ζωή του πιλότου της Πολεμικής Αεροπορίας είναι η ζωή ενός κοσμοκαλόγερου»

20 Σεπτεμβρίου 2020
in Ελλάδα
Πτήση… εξομολόγησης από αυτόν που πέταξε με Rafale: «Η ζωή του πιλότου της Πολεμικής Αεροπορίας είναι η ζωή ενός κοσμοκαλόγερου»
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Υπηρέτησε είκοσι χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία και πριν από τη πρόσφατη αποστρατεία του, ήταν πιλότος μαχητικών με περισσότερες από 2000 ώρες πτήσης σε μαχητικά αεροσκάφη.

Πριν αποστρατευτεί βρίσκονταν σε πολεμικές μοίρες πρώτης γραμμής, όπως η Μοίρα 330 ενώ τα τελευταία δέκα χρόνια υπηρέτησε στα αεροπλάνα F-16 Block 52+ Advanced στην αεροπορική βάση του Αράξου και στην 335η Μοίρα.

Είχε την σπάνια ευκαιρία να πετάξει με το κορυφαίο μαχητικό της Γαλλικής Αεροπορίας, το Dassault Rafale, όπως και να συνεργαστεί με πιλότους του συγκεκριμένου αεροσκάφους.

Πτήση… εξομολόγησης από αυτόν που πέταξε με Rafale: «Η ζωή του πιλότου της Πολεμικής Αεροπορίας είναι η ζωή ενός κοσμοκαλόγερου»

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο εργάζεται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και συγκεκριμένα στο Αμπού Ντάμπι, ως εκπαιδευτής πτήσεων.

Ο Στέφανος Καραβίδας, απόστρατος Ιπτάμενος (Ι), αναλύει τις δυνατότητες του Rafale, του μαχητικού που αποκτά η χώρα μας, ενώ περιγράφει στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM» τις ιδιαίτερες συνθήκες στις οποίες ζουν οι Έλληνες ιπτάμενοι. Επαγγελματίες που, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, είναι «τα άτομα που πρέπει να διάγουν τη ζωή τους με τη φιλοσοφία ενός κοσμοκαλόγερου».

Η εποχή Rafale

Ο Έλληνας πιλότος αναλύει, μέσα από την εμπειρία του, τα επιχειρησιακά δεδομένα του αεροσκάφους. Σημειώνει πως μια τέτοια αγορά θα αποδώσει στις ελληνικές ΕΔ μια νέα δυνατότητα.

«Έχω πετάξει στην πίσω θέση ενός τέτοιου γαλλικού μαχητικού. Θα πρέπει να τονίσω πως οι ειδικοί στο συγκεκριμένο μαχητικό αεροσκάφος είναι μόνο οι χρήστες. Στο πλαίσιο αυτό, το συγκεκριμένο αεροσκάφος, μαχητικό 4ης Γενιάς, μπορεί τόσο στον αγώνα αέρος – αέρος, όσο και αέρος – εδάφους να επιτύχει πολλαπλάσια ικανότητα σε σχέση με τα μαχητικά 3ης Γενιάς, όπως είναι τα F-16», εξηγεί ο Έλληνας χειριστής, εστιάζοντας στην αξία κάποιων συγκεκριμένων οπλικών συστημάτων που δύναται να φέρει το Rafale για το Αιγαίο.

Μια τεχνολογία του μαχητικού που αλλάζει σειρά δεδομένων στην εναέρια μάχη στο Αιγαίο είναι, όπως λέει, τα συστήματα διασύνδεσης Link (σ.σ. ασφαλή συστήματα ψηφιακής σύνδεσης με άλλα αεροσκάφη για ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικές συνθήκες). «Στο πλαίσιο δικτυοκεντρικών επιχειρήσεων, το Rafale θα μπορέσει όχι απλά να κρατήσει μια ισορροπία -η ισορροπία υπάρχει και τώρα ενώ στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Αιγαίου έχουμε ως Ελλάδα ποιοτική και ποσοτική υπεροχή- να την ανατρέψει υπέρ της Ελλάδας», επισημαίνει.

Νέα όπλα και τακτικές

«Σε ό,τι αφορά την εναέρια απειλή, το αεροσκάφος έχει ένα “μακρύτερο χέρι” χάρη στον πύραυλο με την ονομασία Meteor», σημειώνει και εξηγεί: «ο λόγος είναι πως με το συγκεκριμένο οπλικό σύστημα, ένα μαχητικό αυτού του τύπου που θα το φέρει, θα εμπλέκει τα εχθρικά αεροσκάφη χωρίς η απειλή αυτών των αεροσκαφών να είναι ουσιαστική για τα Rafale της Ελλάδας».
Την ίδια ώρα τονίζει πως ένας πύραυλος Meteor είναι, με βάση τα όσα είναι γνωστά, τρεις με τέσσερις φορές πιο γρήγορος σε ό,τι αφορά την ταχύτητα με την οποία κατευθύνεται στον στόχο, ενώ μπορεί -σε σχέση με τους πυραύλους που υπάρχουν σήμερα στο Αιγαίο στις ΠΑ Ελλάδας και Τουρκίας- να δώσει μια παραπάνω ακτίνα δράσης κοντά στα 50 χιλιόμετρα, σχεδόν 25 ναυτικά μίλια, κάτι που έχει μεγάλη σημασία. Επίσης, μπορεί «να γίνει εξαπόλυσή του από ένα αεροσκάφος και να υποστηριχθεί η καθοδήγηση του αεροσκάφους από άλλο αεροσκάφος που βρίσκεται πιο πίσω και σε ασφάλεια».

Μέσα δε στο αντιαεροπορικό δίκτυο της Ελλάδας με χρήση συστημάτων Link στο πλαίσιο δικτυοκεντρικών επιχειρήσεων (σ.σ δυνατότητα τα δεδομένα να τα “μοιράζονται” πολλά συστήματα των ελληνικών ΕΔ), ο κ. Καραβίδας εξηγεί πως ο στόλος των νέων μαχητικών θα μπορέσει «όχι απλά να κρατήσει μια ισορροπία» αλλά «να την ανατρέψει υπέρ της Ελλάδας». Πολύ σημαντικό είναι και πως το συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι διαλειτουργικό αφού «έχει ένα εξαιρετικό ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης, ένα εξαιρετικό Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΗΠ) το οποίο εξασφαλίζει τη λειτουργία του δικού του ραντάρ αλλά φροντίζει και να ‘τυφλώνει’ τα αντίπαλα ραντάρ».

Η ελληνική ΠΑ και η «κουλτούρα νίκης»

Ο πιο σημαντικός παράγοντας πάντως σύμφωνα με τον κ. Καραβίδα στο έργο της ελληνικής ΠΑ είναι ο άνθρωπος: «Κάθε πιλότος της ελληνικής ΠΑ είναι κολακευμένος που έχει την τιμή να του δίνεται το καθήκον της προάσπισης του Αιγαίου και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας», προσθέτει ο ιπτάμενος και σπεύδει να τονίσει για τα στελέχη των ΕΔ της Ελλάδας ένα κύριο μήνυμα: «Υπάρχει κουλτούρα νίκης. Νέα παιδιά στην ηλικία των 27 ετών και άνω, συμμετέχουν στις αναχαιτίσεις και στις εμπλοκές ως αρχηγοί σχηματισμού, όχι απλά ως κυβερνήτες αεροσκαφών. Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει συνεπώς να λειτουργούν ως κοσμοκαλόγεροι και να έχουν μια ωριμότητα η οποία δεν αντιστοιχεί στην πραγματική, τη βιολογική τους ηλικία».

Το δε σύστημα αεροπορικού ελέγχου της Ελλάδας όπως τονίζει ο πιλότος, βρίσκεται σε τέτοιο βαθμό που «οποιαδήποτε μεγάλη αεροπορία θα ζήλευε τους χρόνους και τις αντιδράσεις» της Ελλάδας στον τομέα: «Οι Έλληνες μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι, να είναι υπερήφανοι, δεν είναι μια δουλειά, δεν είναι ένα επάγγελμα, είναι ένα μεράκι και μια λατρεία. Οι Έλληνες Ιπτάμενοι όπως και γενικά τα στελέχη των ΕΔ ανεξαρτήτως βαθμού, είναι επαγγελματίες και υπάρχει το ηθικό και το φρόνημα για τη νίκη», σημειώνει.

«Πτήσεις ρουτίνας» και scrabble

Τι μένει μετά από 20 χρόνια στους ουρανούς της Ελλάδας; «Πτήσεις ρουτίνας δεν υπάρχουν στην ουσία, αυτό είναι ένας όρος αδόκιμος. Από εκεί και πέρα, ο σημαντικότερος λόγος που “το αεροπλάνο είναι επικίνδυνο” είναι επειδή… χρειάζεται να πάμε με το αυτοκίνητό μας στο αεροδρόμιο. Στο αεροπορικό επάγγελμα υπάρχουν διαδικασίες αυστηρότατες όπως και αξιολόγηση. Υπάρχει επίπονη προσπάθεια και στην ουσία περιορίζεται στο μέγιστο βαθμό ο κίνδυνος και το ρίσκο» εξήγησε ο κ.Καραβίδας και τόνισε πως για τους Ιπτάμενους σημασία έχει η αποστολή: «Πρέπει να ζούμε με μνήμη φόβου και με έναν παραγωγικό φόβο, ούτως ώστε να είμαστε ασφαλείς και να είναι ασφαλής και η εκτέλεση της αποστολής», αναφέρει.

Ο πιλότος με τις 2000 ώρες πτήσεις μας μεταφέρει και σε ένα “scrabble”: «Είναι η διαδικασία ταχείας απογείωσης. Ενώ βρισκόμαστε στο καμαράκι readiness, χτυπάει το κόκκινο τηλέφωνο και πρέπει εντός δύο λεπτών να βρίσκεσαι μέσα στο αεροσκάφος, να έχεις κάνει τις διαδικασίες σωστά, αλλά και να απογειωθείς με τη σωστή διαδικασία ούτως ώστε το οπλικό σου σύστημα να είναι έτοιμο και να εμπλακείς άμεσα. Από ένα προκεχωρημένο αεροδρόμιο, οι χρόνοι είναι πάρα πολύ μικροί. Στην ουσία μετά την απογείωση αναγκάζεσαι να εμπλακείς κατευθείαν. Πέρα λοιπόν από τον έλεγχο του δικού σου αεροσκάφους, οφείλεις να έχει έλεγχο του Σχηματισμού, να διατηρείς τον σχηματισμό σου σε καλή ψυχολογία, να μπορείς να καταλάβεις, να ψυχολογήσεις το Νούμερο 2 σου και από εκεί και πέρα να το βοηθήσεις ούτως ώστε να συνθέσει και αυτός την εικόνα και η αναχαίτιση ή εμπλοκή, αν εξελιχθεί σε κάτι τέτοιο, να είναι θετική για εμάς…Αναμετρώντας ημέρες έντασης και συγκινήσεων λέει πως “υπάρχουν σε αυτό το πλαίσιο πολλές συγκινήσεις, πολλές μεμονωμένες στιγμές, πολλές ιστορίες με αγαπητούς συναδέλφους, και εν ενεργεία αλλά και εν αποστρατεία», αναφέρει ο κ.Καραβίδας που δε σταματά στιγμή να μιλά για δεσμούς μεταξύ των πιλότων”.

Μια «δεύτερη» ΠΑ

«Είναι χαρακτηριστικό πως σε χώρες που έχουν κουλτούρα ασφάλειας, όπως είναι το Ισραήλ ακόμη και ευρωπαϊκές όπως το Βέλγιο, δεν αφήνουν επιχειρησιακούς πιλότους μαχητικών αεροσκαφών που η εκπαίδευση τους μπορεί να κοστίσει μέχρι και 10 εκατομμύρια δολάρια σε μια διάρκεια 15 ετών να πάει αυτή η επένδυση χαμένη. Έτσι ακόμη και ως πολίτες εκείνοι διατηρούν την ιδιότητα του πολίτη-οπλίτη. Συντηρούν τις δεξιότητες τους κανονικά και μάλιστα – σε ότι αφορά τους Ισραηλινούς- συμμετέχουν σε επιχειρησιακές αποστολές», αναφέρει ο εκπαιδευτής πλέον χειριστών που θεωρεί πως και στην Ελλάδα κάτι τέτοιο είναι εφικτό.
«Υπάρχει αυτό που λέμε μια “δεύτερη ΠΑ εκτός της ΠΑ”. Είμαστε μια μεγάλη οικογένεια και πάντα- δεν έχει σημασία που βρισκόμαστε-θα είμαστε πάντα μόνιμοι, ένστολοι, παρόντες, Ιπτάμενοι, στρατιώτες,στην υπηρεσία της πατρίδας και χαιρόμαστε να δηλώνουμε παρόντες, εάν χρειαστεί και μας καλέσει η υπηρεσία να γυρίσουμε με χαρά πίσω…»

ΑΠΕ-ΜΠΕ / Σωτήρης Κυριακίδης – Αναστασία Καρυπίδου
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

Source: hellasjournal.com
Tags: RafaleΑιγαίομαχητικάπιλότοςΠολεμική ΑεροπορίαΣτέφανος Καραβίδας

Σχετικά Άρθρα

Ηλεκτρονική Διαβούλευση για το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) Δήμου Παύλου Μελά
Featured

Ηλεκτρονική Διαβούλευση για το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) Δήμου Παύλου Μελά

21 Μαρτίου 2023
Εορτασμός της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου στον Δήμο Παύλου Μελά
Featured

Εορτασμός της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου στον Δήμο Παύλου Μελά

21 Μαρτίου 2023
Αυτόματο προσχέδιο
Featured

Πόπη Τσαπανίδου: «Η κυβέρνηση λέει το ένα ψέμα πάνω στο άλλο για την τηλεδιοίκηση στη Λάρισα» (βίντεο)

21 Μαρτίου 2023
Γιάννης Αμανατίδης: «Νικηφόρα πορεία του ΣΥΡΙΖΑ σε σύνδεση με την κοινωνία» (ηχητικό)
Featured

Γιάννης Αμανατίδης: «Νικηφόρα πορεία του ΣΥΡΙΖΑ σε σύνδεση με την κοινωνία» (ηχητικό)

21 Μαρτίου 2023
Συμμετοχή των Γενικών Γραμματέων του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρας Σδούκου και Πέτρου Βαρελίδη, στον 4Ο γύρο του Στρατηγικού Διαλόγου Ελλάδας – ΗΠΑ
Featured

Συμμετοχή των Γενικών Γραμματέων του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρας Σδούκου και Πέτρου Βαρελίδη, στον 4Ο γύρο του Στρατηγικού Διαλόγου Ελλάδας – ΗΠΑ

21 Μαρτίου 2023
Τα «όπλα» της Ελλάδας για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών παρουσίασε η Μ. Συρεγγέλα στη GREVIO
Featured

Τα «όπλα» της Ελλάδας για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών παρουσίασε η Μ. Συρεγγέλα στη GREVIO

21 Μαρτίου 2023
Load More
skglive.gr

© 2020 Skglive

Menu

  • Blog
  • Γιατρος για όλους με πιο βελτιωμένες υπηρεσίες
  • Ζώδια
  • Στον ιερό βράχο της Ακρόπολης

Follow Us

  • Αρχική
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Διεθνές
  • Αθλητικά
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • Lifestyle
  • Καιρός
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Ζώδια

© 2020 Skglive

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept AllReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT