του Γιώργου Πισσαλίδη Συνεχίζεται ο χαμός που ξεκίνησε με τις “Σφήκες” της Λένας Κιτσοπούλου στο θέατρο Επιδαύρου. Σειρά είχε η “Μήδεια “ του Κάστωρφ με πρωταγωνίστρριες τις Μαρία Ναυπλιώτου, Ελευθερία Ρουμελιώτη, Στέλλα Γουλιώτη κ.α. Τόσο αυτό, όσο και ο “Ιππόλυτος” σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου ανήκουν στο “Ρέτζιτέάτρε” , το αποδομητικό στυλ, όπου ένας σκηνοθέτης επιτρέπεται να επινοεί τον τρόπο με τον οποίο σκηνοθετείται η δεδομένη όπερα η έργο του Αρχαίου Δράματος , ΄’ωστε να αλλάζουν τελείως οι πρωτότυπες προθέσεις η σκηνικές οδηγίες του δημιουργού μαζί με βασικά στοιχεία του έργου. Ένα στυλ που το Φεστιβάλ δείχνει να λατρεύει εδώ και χρόνια και εμείς λατρεύουμε να μισούμε Ένας από αυτούς που είδε την παράσταση είναι ο θεατρικός συγγραφέας Γιώργος Μανιώτης και εξερράγη τόσο πολύ που κατηγορεί την διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου κ. Κατερίνα Ευαγγελάτου για αυτήν την αποδόμηση. Γράφει ο ίδιος στον λογαριασμό του στο facebook: Λέει η κυρία διορισμένη διευθύντρια: “Είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζουμε κάτι τέτοιο, με έναν σκηνοθέτη, που έχει μια πολύ προσωπική αντίληψη και ένα δικό του στίγμα για το τι είναι δραματουργία και πως φτιάχνεται ένα έργο, πριν την παρουσίαση του. Δεν θα έχουμε λοιπόν ένα συμβατικό κείμενο “κλειδωμένο” στους στίχους του Ευριπίδη, αλλά μια νέα δραματουργία: Θα δούμε τη Μήδεια του Φράνκ Κάστωρφ” Μα την “Μήδεια” από το συμβατικό κείμενο, το κλειδωμένο στους στίχους του Ευρυπίδη την γνωρίσαμε. Έτσι διαπέρασε τους αιώνες ως μέγα αριστούργημα και εντυπώθηκε στην συλλογική μνήμη των λαών. Τι μας ενδιαφέρει να δούμε μια νέα δραματουργία του Γερμανού μαστροχαλαστή σκηνοθέτη Κάστωρφ με όχημα και άλλοθι την Μήδεια του Ευρυπίδη; Τι μας λές κυρά μου; Αυτό που διαλαλείς είναι η μέγιστη των ύβρεων. Τέτοια έπαρση; Τέτοια σιγουριά για το ταλέντο σου και και για την διορισμένη θέση σου που λές τον Ευρυπίδη συμβατικό και την Μήδεια κλειδωμένη στους στίχους του; Εκεί έχουμε καταντήσει; Μπάτε σκύλοι αλέστε Τόσο πολύ μισείτε πράγματα και έργα που έχουν καθιερωθεί μέσα στους αιώνες ως μεγάλα αριστουργήματα; Υπηρέτες των έργων αυτών είστε! Όχι ανασκολοπιστές τους Μήπως πρέπει για αυτές τις σκηνοθεσίες και τις παραστάσεις να εγερθεί ζήτημα γερμανικών αποζημιώσεων αντίστοιχο με τις παλιές γνωστές αποζημιώσεις, οι οποίες πριν περίπου 80 χρόνια κάνανε όλη την Ελλάδα να μοιάζει με το σκηνικό που παρουσιάζετε σήμερα; Πρέπει να καταλάβουμε ότι είναι το θέμα είναι κυβερνητικό. Και να σκεφτεί κανείς ότι όταν γεννήθηκε αυτή η κυρία, για να τιμήσω τους άξιους γονείς της με τους οποίους ήμουν φίλος και συνεργάτης, της πήγα την πρώτη της πάνινη κουκλα. Μάλλον έπρεπε να της πάω μια κούκλα βουντού” |