31 Μαρτίου, 2023
skglive.gr
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Διεθνές
  • Αθλητικά
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
skglive.gr
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Διεθνές
  • Αθλητικά
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
skglive.gr
No Result
View All Result
Home Featured

ΚΟΚ: Ερχονται αυστηρές ποινές και τσουχτερά πρόστιμα – Τι αλλάζει για τους οδηγούς

15 Σεπτεμβρίου 2020
in Featured, Ελλάδα
ΚΟΚ: Ερχονται αυστηρές ποινές και τσουχτερά πρόστιμα – Τι αλλάζει για τους οδηγούς
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Με τον νέο ΚΟΚ που θα ανακοινωθεί το επόμενο διάστημα έρχονται αλλαγές για τους οδηγούς

Αυστηρές ποινές και τσουχτερά χρηματικά πρόστιμα θα περιλαμβάνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για τις παραβάσεις που σχετίζονται άμεσα με την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων. Κι αυτό γιατί ο φόρος αίματος στην άσφαλτο στην Ελλάδα παραμένει βαρύς καθώς, παρά το γεγονός ότι την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των νεκρών από τροχαία, εμφανίζεται σημαντικά μειωμένος φτάνοντας έως και το 59% τον περασμένο Απρίλιο λόγω του lockdown, ο αριθμός των θυμάτων δεν επιτρέπει εφησυχασμό, όπως υπογράμμισε ο τραγικός απολογισμός του περασμένου Σαββατοκύριακου, όταν μέσα σε 24 ώρες έχασαν τη ζωή τους έξι άνθρωποι και ανάμεσά τους ένα μωρό 16 μηνών.

Οι συνεχιζόμενες απώλειες ανθρωπίνων ζωών είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που προσμετρώνται στην κατάρτιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος αναμένεται να παρουσιαστεί έως το τέλος του έτους. Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο μπορεί ο νέος ΚΟΚ να έχει σχεδιαστεί στη φιλοσοφία των χαμηλότερων προστίμων και των συχνότερων ελέγχων των παραβάσεων, αλλά από τη φιλοσοφία αυτή θα εξαιρεθούν οι σοβαρές παραβάσεις, οι οποίες σχετίζονται με την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων. Μεταξύ αυτών είναι η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, αλλά και η παράνομη προσπέραση, παραβάσεις για τις οποίες το ύψος των προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα παραμείνει υψηλό.

Οι παραβάσεις αυτές θεωρούνται ιδιαίτερα κρίσιμες κυρίως για την ασφάλεια των πιο ευάλωτων χρηστών των οδών, δηλαδή των πεζών, των ποδηλατών και των δικυκλιστών. Αλλωστε, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων μοτοσικλετιστών μεταξύ των 28 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2017, η Ελλάδα είχε 20,1 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων ενώ υπολογίζεται ότι ένα στα πέντε οχήματα στους δρόμους είναι δίκυκλα, ενώ περίπου στο 1/3 των τροχαίων στη χώρα μας εμπλέκονται μοτοσικλέτες.

Το πλαίσιο του ΚΟΚ είναι ήδη αρκετά αυστηρό όσον αφορά τα δίκυκλα και κυρίως τα παιδιά που επιβαίνουν σε αυτά. Ωστόσο, όλοι συμφωνούν ότι η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα έπρεπε να ελέγχεται με μεγαλύτερη συχνότητα.

Ο υφιστάμενος ΚΟΚ ως προς τα δίκυκλα και τη μεταφορά ανηλίκων ορίζει ξεκάθαρα ότι παιδιά έως πέντε ετών θα πρέπει να μετακινούνται με αυτά μόνο εφόσον υπάρχει ειδικό κάθισμα, ενώ το κράνος είναι υποχρεωτικό και απαραίτητο τόσο γι΄αυτά όσο και για τα μεγαλύτερα παιδιά. Την ίδια στιγμή άδεια κυκλοφορίας για μοτοποδήλατο έως 50 κ.ε. μπορεί να βγάλει κανείς από την ηλικία των 16 ετών, ενώ για να οδηγήσει μοτοσικλέτες μεγαλύτερου κυβισμού θα πρέπει να περιμένει έως τα 18.

Στον νέο ΚΟΚ, όπως επισημαίνουν από το υπουργείο Μεταφορών δεν αναμένεται να αλλάξει κάτι πάνω σε αυτό, ούτε και εξετάζεται το ενδεχόμενο της απαγόρευσης μετακίνησης ανηλίκων έως την ηλικία των 16 ετών με δίκυκλα. Τα τρία βασικά στοιχεία του νέου ΚΟΚ θα είναι:

  • Η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ ανά βαθμό επικινδυνότητας, με έμφαση στις παραβάσεις εκείνες που αυξάνουν την πιθανότητα έκθεσης στον κίνδυνο θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος
  • Ο διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος, κα
  • Η υιοθέτηση χαμηλών προστίμων με αυξημένη συχνότητα ελέγχων. Στο υπουργείο έχει ξεκινήσει ο επανασχεδιασμός και η υλοποίηση, με ηλεκτρονικά μέσα, των διαδικασιών βεβαίωσης και είσπραξης παραβάσεων του ΚΟΚ., με κεντρικό στόχο την ενίσχυση της γενικής αποτροπής από την τέλεση παραβάσεων και «τον τερματισμό ενός καθεστώτος και μιας γενικευμένης πεποίθησης ατιμωρησίας που δυστυχώς ενυπάρχει σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας», όπως επισημαίνυν στο υπουργείο Μεταφορών.
  • Μεγάλο μέρος της ευθύνης για την πρόκληση των τροχαίων ατυχημάτων έχει και η κατάσταση του οδικού δικτύου, η οποία εξακολουθεί να εμφανίζει σημεία επικιδυνότητας στις οδούς εκτός των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.

Για το σκοπό αυτό, το υπουργείο έχει ήδη ανακοινώσει εδώ και περίπου ένα χρόνο περισσότερες από 7.000 παρεμβάσεις σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της χώρας ύψους 450 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Ταυτόχρονα βρίσκεται υπό επεξεργασία και το νέο Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για την περίοδο 2021 – 2030, στο οποίο θα τεθούν συγκεκριμένοι στόχοι ανάλογα με τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά κάθε Περιφέρειας.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών, η Ελλάδα ανήκει στις χώρες που είδαν από τις μεγαλύτερες μειώσεις στον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων την περίοδο του περιορισμού στις μετακινήσεις με ποσοστό που έφτασε το 59%.

Η μείωση στον αριθμό των θυμάτων είναι έως και διπλάσια από το μέσο όρο που καταγράφηκε. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παρουσιάσει η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, ακόμα και τον Απρίλιο μεσούσης της περιόδου του lockdown, στην Ελλάδα, παρά τη σημαντική μείωση των θανάτων, καταγράφηκαν 21 νεκροί από τροχαία. «21 νεκροί είναι πάρα πολλοί για ένα μήνα που καθ’ όλη τη διάρκειά του ίσχυαν περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των πολιτών εξαιτίας της πανδημίας» είχε επισημάνει η κυρία Μυλωνά προσθέτοντας μάλιστα ότι βάσει των στοιχείων της ΕΛ.ΣΤΑΤ. σε 2 από τις 13 περιφέρειες της χώρας (Αν. Μακεδονίας & Θράκης και Στερεάς Ελλάδος) είχαμε περισσότερους θανάτους σε σχέση με πέρυσι ενώ σε αυτή του Βορείου Αιγαίου ο αριθμός έμεινε αμετάβλητος.

Αν και το ζήτημα δεν έχει μελετηθεί ακόμα διεξοδικά, η ελάχιστη κίνηση στους δρόμους οδήγησε σε ορισμένες περιπτώσεις στην καταγραφή υψηλότερων ταχυτήτων κίνησης των οχημάτων. Σύμφωνα με την έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, παρόλο που ο συνολικός αριθμός των συγκρούσεων εμφανίστηκε σημαντικά μειωμένος, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι αυτές ήταν σφοδρότερες και θανατηφόρες. Σε αρκετές χώρες επίσης παρατηρήθηκε μείωση στις τροχαίες παραβάσεις γενικά, αλλά αύξηση σε αυτές που θεωρούνται σοβαρές και επικίνδυνες για την πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου.

  • Η Δανία δημοσίευσε επίσημα στοιχεία που δείχνουν αύξηση 10% στο ποσοστό των οδηγών που κινούνταν με ταχύτητα πάνω από το όριο.
  • Δεδομένα από τις κάμερες παρακολούθησης ταχύτητας στη Γαλλία έδειξαν αύξηση 16% στις πιο σοβαρές παραβάσεις ορίου ταχύτητας (50% πάνω από το νόμιμο όριο) σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
  • Στην Εσθονία, σημειώθηκε αύξηση 22% στο ποσοστό των οδηγών που υπερέβησαν το όριο ταχύτητας στους κύριους επαρχιακούς δρόμους σε σύγκριση με το μέσο όρο του Απριλίου 2018 – 2019.
  • Στην Ισπανία, οι παραβιάσεις του ορίου ταχύτητας που εντοπίστηκαν σε ένα δείγμα που ελήφθη από σταθερές κάμερες ασφαλείας, ήταν αυξημένες κατά 39% σε δρόμους εκτός πόλης, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019.
  • Ασφαλιστική εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο που χρησιμοποιεί την τηλεματική για την παρακολούθηση νέων ασφαλισμένων, ανέφερε αύξηση 15% στις προειδοποιήσεις για ταχύτητα που στάλθηκαν σε οδηγούς που υπερέβησαν τα όρια ταχύτητας.
Source: ethnos.gr
Tags: Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίαςοδηγοίτροχαία δυστυχήματα

Σχετικά Άρθρα

Απάντηση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη στον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Αλέξη Τσίπρα, στην Ολομέλεια της Βουλής
Featured

Απάντηση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη στον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Αλέξη Τσίπρα, στην Ολομέλεια της Βουλής

31 Μαρτίου 2023
«Άριστα» στο δήμο από τους νέους  συμβούλους Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Featured

«Άριστα» στο δήμο από τους νέους συμβούλους Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

31 Μαρτίου 2023
ΠΑΟΚ-Άρης-Ηρακλής μαζί στο 4ο Δημοτικό Σχολείο  Συκεών για το «ευ αγωνίζεσθαι»
Featured

ΠΑΟΚ-Άρης-Ηρακλής μαζί στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Συκεών για το «ευ αγωνίζεσθαι»

31 Μαρτίου 2023
Οι «Ευνεάνιδες» και δεκάδες φοιτητές του Τμήματος ΜΕΤ θα ψάλουν και φέτος τον Ακάθιστο Ύμνο στον Άγιο Θεράποντα
Featured

Οι «Ευνεάνιδες» και δεκάδες φοιτητές του Τμήματος ΜΕΤ θα ψάλουν και φέτος τον Ακάθιστο Ύμνο στον Άγιο Θεράποντα

30 Μαρτίου 2023
«Βραβεία “Γε’ νέο Επιχειρείν”: Τιμητική διάκριση για Μέλη του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος – Σ.Ε.Γ.Ε.
Featured

«Βραβεία “Γε’ νέο Επιχειρείν”: Τιμητική διάκριση για Μέλη του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος – Σ.Ε.Γ.Ε.

30 Μαρτίου 2023
ΟΙ ΤΕΛΕΙΟΙ ΞΕΝΟΙ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ ΑΠΟ 21 ΕΩΣ ΚΑΙ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Featured

ΟΙ ΤΕΛΕΙΟΙ ΞΕΝΟΙ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ ΑΠΟ 21 ΕΩΣ ΚΑΙ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

30 Μαρτίου 2023
Load More
skglive.gr

© 2020 Skglive

Menu

  • Blog
  • Γιατρος για όλους με πιο βελτιωμένες υπηρεσίες
  • Ζώδια
  • Στον ιερό βράχο της Ακρόπολης

Follow Us

  • Αρχική
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Διεθνές
  • Αθλητικά
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • Lifestyle
  • Καιρός
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Ζώδια

© 2020 Skglive

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept AllReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT