Η Αλεξοπούλου στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου

Κατά την τοποθέτησή της στην ενημέρωση της αρμόδιας Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τις προς υπογραφή συμβάσεις προμήθειας 300 λεωφορείων φυσικού αερίου, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου τόνισε:

«Μια ακόμη δέσμευση της κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη υλοποιείται. Η προμήθεια συνολικά 300 νέων λεωφορείων CNG αποδεικνύει ότι γυρίζουμε σελίδα στις Μεταφορές, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των συμπολιτών μας. Η εντολή του Πρωθυπουργού ήταν να αναπτύξουμε και να υλοποιήσουμε στρατηγικές, οι οποίες θα ενθαρρύνουν την ομαλή στροφή προς πιο βιώσιμους τρόπους μεταφοράς. Και αυτό κάνουμε.»

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, Χριστίνας Αλεξοπούλου:

Μπροστά σας έχετε δύο συμβάσεις  του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τις αναδόχους εταιρείες, για τη προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI και άλλων 200 απλών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου κατηγορίας, και πάλι, EURO VI. Ο συνολικός προϋπολογισμός ξεπερνάει τα 126 εκ. ευρώ.

Δεν θα μπω στις λεπτομέρειες της σύμβασης, ο Υπουργός ανέλυσε όλα τα  βήματα για το πως φτάσαμε στο σήμερα.  Όμως, έχει μεγάλη αξία να σταθούμε στο γεγονός, ότι αυτή η απόφαση σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τις Μεταφορές, μια εποχή πιο πράσινη και πιο βιώσιμη.

Άλλωστε, θυμίζω ότι μέχρι την ερχόμενη άνοιξη τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ μέχρι το 2027 θα έχει ανανεωθεί σχεδόν συνολικά ο στόλος, με 1300 λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία -το τονίζω- θα είναι προσβάσιμα για όλους.

Η  επιλογή των λεωφορείων CNG δεν ήταν τυχαία, καθώς προσφέρουν σημαντικά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα.

Συγκεκριμένα, χαρακτηρίζονται ως καθαρά οχήματα, σύμφωνα με την ισχύουσα Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/94/ΕΕ και κατά συνέπεια, είναι απολύτως σύμφωνα με το κείμενο θεσμικό και νομικό πλαίσιο. Ανήκουν στην τελευταία ενημερωμένη κατηγορία εκπομπών αερίων της ΕΕ για τα λεωφορεία (EURO 6e) με σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο αρθρωτών (18m) diesel της ΟΣΥ.

Ταυτόχρονα, τα συγκεκριμένα λεωφορεία διαθέτουν αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, θα είναι άμεση η εισαγωγή τους στον λειτουργικό στόλο της Αθήνας, χωρίς να δημιουργηθούν ζητήματα στο παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο. Επίσης,  δεν υπάρχουν ανάγκες για επιπρόσθετες δομές υποδοχής ενώ είναι σημαντικό να τονιστεί ότι θα καλύψουν ένα σημαντικό κομμάτι των επιχειρησιακών αναγκών, σε μεγάλες γραμμές κορμού, αφού δεν έχουν  ζητήματα επάρκειας αυτονομίας.

 

Η μετάβαση προς τις πράσινες μεταφορές δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά ένας αναγκαίος εκσυγχρονισμός που οφείλουμε να υιοθετήσουμε. Επιλογές όπως τα ηλεκτρικά λεωφορεία αλλά και τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν τον δρόμο προς μια πιο βιώσιμη, καθαρή και αποτελεσματική κινητικότητα.

Οι «πράσινες» μεταφορές δεν αφορούν μόνο στη μετακίνηση, αλλά αντιπροσωπεύουν έναν συνολικό προσανατολισμό προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Είναι καθήκον μας, ως Πολιτεία, να υιοθετήσουμε αυτήν την προοπτική και να επιδιώξουμε με πάθος την εφαρμογή καινοτόμων λύσεων για τις μεταφορές μας. Στόχος μας είναι να καταστήσουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες πιο ελκυστικές, πιο ασφαλείς και προσβάσιμες για όλους τους πολίτες.

Θέλουμε να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να προτιμά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, να αλλάξουμε την κουλτούρα των πολιτών, βελτιώνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και καθιστώντας τα πιο αποδοτικά και άνετα για τους επιβάτες. Σήμερα μπαίνει ένα ακόμα λιθαράκι προς αυτό τον στόχο.

 

 

Exit mobile version