Η Θεσσαλονίκη επιδιώκει να γίνει παγκόσμιος γαστρονομικός προορισμός

«Ο δρόμος προς την καρδιά μιας πόλης, περνάει από το στομάχι της. Το φαγητό αλλάζει τον τρόπο με το οποίο βιώνεται μια πόλη, ως εμπειρία», αναφέρει ο Ben Wilson στο βιβλίο του Μetropolis. Με κύριο γνώμονα αυτή τη λογική, προκειμένου να ενδυναμωθεί η πόλη της Θεσσαλονίκης ως γαστρονομικός προορισμός σε παγκόσμιο επίπεδο, πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη εκδήλωση «Gastronomy & Design» από το τμήμα τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, την Αναπτυξιακή Μείζονος Αστικής Θεσσαλονίκης ΜΑΘ ΑΕ ΑΟΤΑ και το ΙΕΚ Θεσσαλονίκης-Υπουργείο Τουρισμού.

«Με την πρόσφατη ένταξη μας στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO στον τομέα της Γαστρονομίας, σκεφτήκαμε πως είναι σημαντικό να συνδυάσουμε αυτά τα δύο, το design με την γαστρονομία, γιατί ούτως ή άλλως και η γαστρονομία είναι πολιτισμός και περιέχει πολύ design που δεν αφορά μόνο στην παρουσίαση του μενού», επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η αντιδημάρχος πολιτισμού και τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Καραγιάννη και σημείωσε πως, «θέλουμε να φέρουμε κοντά και να παντρέψουμε το δημιουργικό κλάδο της γαστρονομίας, με το δυναμικό κλάδο του design και από αυτό, να βγούνε σημαντικές συνέργειες που θα αναβαθμίσουν το τουριστικό προϊόν της πόλης μας».

Ένας από τους κύριους ομιλητές της εκδήλωσης και ο γνωστός Executive Chef του Regency Casino Thessaloniki και του Hyatt Regency και Chef Ambassador, Θεσσαλονίκη Πόλη Γαστρονομίας, Απόστολος Αλτάνης, ο οποίος επισήμανε πως «είναι απόλυτα συνδεδεμένα τα δύο στοιχεία, η γαστρονομία και η διακόσμηση, η οποία είναι βασικό κομμάτι όχι μόνο για το πιάτο και την παρουσίαση του, αλλά και με τον χώρο, το εστιατόρια που θα επισκεφθεί ο πελάτης. Όταν αυτά τα δύο συνδεθούν αρμονικά και το ένα υποστηρίζει το άλλο, τότε το μέρος θα είναι το ιδανικό μέρος για να επισκεφθεί κάποιος πελάτης. Συγκεκριμένα η Θεσσαλονίκη μας, εδώ και χρόνια, είναι γαστρονομική πρωτεύουσα εξαιτίας της μεγάλης της ιστορίας στο φαγητό και φέτος είναι και δημιουργική πόλη της UNESCO». Ο κ. Αλτάνης αναφέρθηκε στο κουλούρι της Θεσσαλονίκης που είναι χαρακτηριστικό και σημείο αναφοράς για την πόλη, την μπουγάτσα, αλλά και στις γαρίδες σαγανάκι, που για πρώτη φορά όπως είπε, «εμείς το δημιουργήσαμε με τη φέτα και έχει αυτή τη διαφορά και πλέον είναι ένα πιάτο γνωστό σε όλο τον κόσμο».

 

Τσομπλέκι και γιουφκά στο τοπικό μητρώο γεύσεων

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας Θεόδωρος Κουρατζόγλου, είπε πως, «είναι πάρα πολύ σημαντικό για μας, το να προσπαθούμε παντρέψουμε αυτά τα δύο, για πρώτη φορά, το design και η γαστρονομία θα έπρεπε να είναι πάντα μαζί και η ένωση μας έχει σαν στόχο την ανάδειξη της τοπικής και της ελληνικής γαστρονομίας, σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι ιδανικό να αναδεικνύεται ένας τόπος μέσα από τα παραδοσιακά πιάτα και τα προϊόντα του, όπως τον μαύρο χοίρο Βέροιας, το κεράσι Έδεσσας και διάφορες παραδοσιακές συνταγές όπως το ”τσομπλέκι” με μοσχάρι και μελιτζάνα και τους ”γιουφκάδες” Θεσσαλονίκης».

 

«Η αρχιτεκτονική και η γαστρονομία έχουν πολλά κοινά σημεία και βασικά χαρακτηριστικά», ανέφερε η αρχιτέκτων SPARCH Architects Μόρφω Παπαδοπούλου και εξήγησε πως «ο αρχιτέκτονας βλέπει τα χρώματα, τις υφές, αντίστοιχα και η γαστρονομία παίζει με αυτά τα στοιχεία και υπάρχουν συγγένειες και το σημαντικό είναι πως μαζί, δημιουργούν χώρους κοινωνικής συνεύρεσης και ένα περιβάλλον ανθρώπινων σχέσεων». Μάλιστα αναφερόμενη στο όραμα του Μοδιάνο που συνεχίζεται σήμερα με την ανάπλαση της συγκεκριμένης αγοράς, είπε ότι, «ελπίζουμε πως σύντομα η Στοά Μοδιάνο θα γίνει ξανά η καρδιά της Θεσσαλονίκης. Είναι ένα σημαντικό σταυροδρόμι δυτικότροπης αρχιτεκτονικής με ατμόσφαιρα ανατολίτικου μπαζάρ τροφίμων».

Από την πλευρά του ο Βαγγέλης Λιάκος desiner στην Beetroot Design, είπε ότι «είναι καιρός να αρχίσουμε να ανακαλύπτουμε την κουλτούρα μας, που έχει να κάνει με πάρα πολλούς τομείς, όπως με την τέχνη, την αρχιτεκτονική και τη γαστρονομία, να το πάμε ένα βήμα παραπέρα. Αυτα τα πράγματα προχωράνε μαζί και έχουμε συνειδητοποιήσει ότι πολιτισμός, η πολυπολιτισμικότητα που χαρακτηρίζει τη Θεσσαλονίκη είναι η ιστορία μας» και επισήμανε πως ήδη γίνονται σημαντικά βήματα, από την εταιρεία στην οποία εργάζεται, στον τομέα της γαστρονομίας. H αρχιτέκτονας της Urban Soul Project Χριστίνα Τσιράγγελου τόνισε πως ,«η Θεσσαλονίκη είχε ανέκαθεν μία σχέση με το φαγητό πολύ καλή. Εμείς συμμετέχουμε με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, ο οποίος στο τέλος μπορεί να μη φαίνεται αλλά προσθέτει μια σημαντική υπεραξία».

«Θεωρώ ότι design και γαστρονομία πηγαίνουν μαζί, είναι δύο αναπόσπαστα στοιχεία γιατί ενώνουν τους ανθρώπους, ενώνουν κουλτούρες και πολιτισμούς και όπως γράφει και ένα βιβλίο που διάβασα πρόσφατα για να επισκεφτείς μια πόλη καλό είναι να περάσεις πρώτα από το στομάχι της», ανέφερε ο φωτογράφος Αντρέα Σφυρίδης που είναι εξειδικευμένος στον τουριστικό τομέα που περιλαμβάνει και την γαστρονομία.

Στη συγκεκριμένη εκδήλωση συμμετείχαν επαγγελματίες της γαστρονομίας, της εστίασης και designers και συζήτησαν για τα θέματα της ανάδειξης της ταυτότητας μιας πόλης βασισμένης στην κουλτούρα του φαγητού. Επίσης ενημερώθηκαν για συγκεκριμένες πρακτικές όπως τη δημιουργία ενός μενού το οποίο αναδεικνύει τα στοιχεία τοπικότητας, βιωσιμότητας και ταυτότητας της κουζίνας, τη δύναμη του μηνύματος της οπτικής ταυτότητας στην εστίαση και της τέλειας φωτογράφισης των πιάτων.

 

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Exit mobile version