Η κρίσιμη ημερομηνία για το Flyover – Τα σημαντικότερα ζητήματα για την κυκλοφορία στη Θεσσαλονίκη

Πολύ πιθανή είναι η άρση της προσωρινής διαταγής του ΣτΕ για αναστολή των εργασιών του Flyover, καθώς σύμφωνα με χθεσινοβραδινές πληροφορίες της Voria.gr το υπουργείο Περιβάλλοντος κατάθεσε τον επίμαχο φάκελο. Έτσι, το Ε’ τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας μπορεί ανά πάση στιγμή να συνέλθει και να προχωρήσει στην παύση της προσωρινής διαταγής στην οποία σαφώς αναφερόταν ότι η αναστολή είναι σε ισχύ μέχρι την προσκόμιση του περιβόητου πια φακέλου.

Και κάπως έτσι, όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, δύο είναι οι κρίσιμες ημερομηνίες για την τύχη του έργου: Η 16η Απριλίου, στην οποία αιφνιδίως προσδιορίστηκε από το ΣτΕ η συζήτηση επί των αιτήσεων αναστολής των εργασιών που έχουν καταθέσει ο Σύλλογος κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών, η Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου και ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης, και η 17η Απριλίου οπότε έχει προγραμματιστεί η συζήτηση για την αίτηση ακύρωσης του έργου, η οποία, ωστόσο, λόγω της καθυστερημένης προσκόμισης του φακέλου θα μπορούσε να πάρει αναβολή.

Σε κάθε περίπτωση, η 16η Απριλίου θα έλεγε κανείς ότι, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, είναι η πιο κρίσιμη ημερομηνία (μέχρι την επόμενη) γιατί η απόφαση επί της αίτησης αναστολής εκδίδεται πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με αυτή της αίτησης ακύρωσης – εκτιμήσεις κάνουν λόγο για απόφαση σε δύο-τρεις εβδομάδες στη συγκεκριμένη περίπτωση. Και, επιπλέον, η κρίση του δικαστηρίου για τα ασφαλιστικά μέτρα (αιτήσεις αναστολής), όπως αναφέρουν νομικοί κύκλοι, σε αυτές τις περιπτώσεις αποτελεί αν όχι προπομπό πάντως μια ένδειξη για τη διάθεση και την τελική κρίση των δικαστών επί των αιτήσεων ακύρωσης.

Βέβαια, στο μεταξύ, ακόμα δεν έχει απαντηθεί το ερώτημα για το ποιος ευθύνεται για όλη αυτή τη δυσλειτουργία από την πλευρά του ελληνικού Δημοσίου, που προκάλεσε κανονικό χαμό και λόγω της οποίας άρχισαν να πλανώνται ξανά πάνω από τη Θεσσαλονίκη τα φαντάσματα της απίστευτης, πολύχρονης ταλαιπωρίας με τα έργα του μετρό λόγω της υπερδεκαετούς καθυστέρησης αλλά και του φιάσκου της υποθαλάσσιας.

Οι ανάπηροι στην Αγγελάκη

Καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης συμβαίνουν πολλά παράδοξα τα οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων προκαλούνται από αυθαίρετη συμπεριφορά πολιτών και αμέλεια διαφόρων αρχών και υπηρεσιών. Ενίοτε, μάλιστα, οι δύο συνθήκες συμπληρώνουν η μία την άλλη, με το αποτέλεσμα να τείνει στο… άπειρο. Μία τέτοια περίπτωση συνιστούν οι δύο θέσεις στάθμευσης για αναπήρους, που υπάρχουν στην οδό Αγγελάκη, μπροστά από το κτήριο που στεγάζει το πολυιατρείο της 3ης ΥΠΕ. Κάποιοι, όμως «έξυπνοι» που κυκλοφορούν ανάμεσά μας έχουν φροντίσει να τοποθετήσουν τους κάδους σκουπιδιών και ανακύκλωσης σε μια από αυτές τις θέσεις με αποτέλεσμα εάν εμφανιστεί αναπηρικό όχημα να μη μπορεί να σταθμεύσει. Οι δύο θέσεις αυτομάτως γίνονται μια αυξάνοντας την ταλαιπωρία όσων τις έχουν ανάγκη, σε μια πόλη που έτσι κι αλλιώς δεν είναι ιδιαιτέρως φιλική για όσους έχουν κινητικά προβλήματα.

Τα πάρκινγκ στην Επταπυργίου

Πυρ και μανία με τα έργα ανάπλασης στην περιοχή της Επταπυργίου που πραγματοποιεί η δημοτική αρχή Νεάπολης Συκεών είναι οι κάτοικοι της γειτονιάς ή έστω κάποιοι από αυτούς. Ο λόγος είναι ότι δόθηκε βαρύτητα στη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, κάτι που οδηγεί στην απώλεια θέσεων στάθμευσης. Μάλιστα υπάρχουν σημεία που, όπως λένε κάτοικοι, δεν θα υπάρχουν καθόλου θέσεις για να βάζουν τα αυτοκίνητά τους. Και μιλάμε για μια περιοχή που δεν είναι στο κέντρο της πόλης, αλλά κοντά στον περιφερειακό, όπου η εύκολη στάθμευση είναι για πολλούς ένα από τα κριτήρια να επιλέξουν να μείνουν εκεί.

Επιλεκτικές κλήσεις

Το ότι η Τροχαία και η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης έχουν βγει παγανιά τους τελευταίους μήνες το βλέπουμε. Τα ροζ χαρτάκια με τις κλήσεις για παρκάρισμα πέφτουν βροχή. Το δείχνουν εξάλλου και τα στοιχεία που ανακοινώνονται. Φυσικά, όλα αυτά έχουν να κάνουν και με τα απόνερα της κατασκευής της ταχείας υπερυψωμένης περιφερειακής οδού (Flyοver), αφού, για να μετριαστεί κάπως η ταλαιπωρία των οδηγών, το τροχο-σαφάρι αποσκοπεί στο να εξαλειφθεί το παράνομο παρκάρισμα. Έτσι, συχνά πυκνά βλέπουμε και τους γερανούς της Τροχαίας, τουλάχιστον στους κεντρικούς δρόμους. Γιατί, όπως όλοι θυμόμαστε, παλαιότερα οι γερανοί της Τροχαίας έβγαιναν στο πρώτο τριήμερο της ΔΕΘ, για να «καθαρίσουν» τους δρόμους γύρω από το εκθεσιακό κέντρο, και τις παραμονές των παρελάσεων για να «αδειάσουν» την παραλιακή λεωφόρο και τους πέριξ δρόμους. Πάντως, από την εξόρμηση των τελευταίων μηνών δεν λείπουν οι υπερβολές, με κλήσεις να έχουν κοπεί το βράδυ των Χριστουγέννων και Παρασκευές και Σάββατα μετά τις 23:00. Με την Τσιμισκή και τη Βασ. Όλγας να πληρώνουν βαρύ φόρο… αίματος, αφού είναι παραδοσιακά οι δύο δρόμοι που τις νύχτες και τα Σαββατοκύριακα μετατρέπονταν σε πάρκινγκ. Αυτή τη στιγμή κανείς δεν είναι σε θέση να πει εάν κάποτε θα βρεθεί κάποια ισορροπία προς την… παλαιά κατεύθυνση, αλλά προς το παρόν τα λουριά εξακολουθούν να είναι σφιγμένα στο τέρμα. Παραδόξως κάποιοι άλλοι «πονηροί» δρόμοι, εξαιρετικά υπερφορτωμένοι με διπλοπαρκαρισμένα όλη την ημέρα και όλη τη νύχτα, παραμένουν στο απυρόβλητο. Όπως είναι η Δελφών, η Μακεδονίας, η Πέτρου Συνδίκα και τα πέριξ. Μέχρι εκεί δεν έχει φτάσει ακόμη η… Νέμεση ούτε της Τροχαίας ούτε της Δημοτικής Αστυνομίας.

Τα αμερικανάκια της Φλόριντα  

Τα… αμερικανάκια, όπως συνηθίσουν κάποιοι να χαρακτηρίζουν στην Ελλάδα τους πολίτες των ΗΠΑ με σαφή υποτιμητική διάθεση, συχνά αποδεικνύεται ότι βλέπουν μπροστά, πολύ μπροστά. Όπως για παράδειγμα η πολιτεία της Φλόριντα, που επιβάλλει απαγόρευση στη χρήση των κοινωνικών μέσων (social media) για παιδιά κάτω των 14 ετών, με έναν νέο νόμο που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τον Ιανουάριο 2025. Ο νόμος, με την ονομασία HB3, έχει υπογραφεί από τον κυβερνήτη Ron DeSantis και προβλέπει ότι οι εταιρείες κοινωνικών μέσων πρέπει να διαγράψουν τους λογαριασμούς των ατόμων κάτω των 14 ετών. Επιπλέον, προβλέπονται πρόστιμα έως και 50.000 δολ. για παραβάσεις. Η απαγόρευση αφορά εφαρμογές κοινωνικών μέσων, συμπεριλαμβανομένων των Facebook, Instagram, YouTube και WhatsApp. Επιπλέον, παιδιά ηλικίας 14 και 15 ετών θα χρειάζεται γονική συναίνεση πριν εγγραφούν σε πλατφόρμες όπως το Instagram και το Snapchat. Όπως αναφέρει το Reuters, ο DeSantis σε δήλωσή του είπε: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βλάπτουν τα παιδιά με διάφορους τρόπους. Η νομοθεσία αυτή δίνει στους γονείς μεγαλύτερη δυνατότητα να προστατεύουν τα παιδιά τους». Υπάρχει κάποιος στη σημερινή Ελλάδα, που βρίσκεται χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τη Φλόριντα, που διαφωνεί; Ή μήπως υπάρχει κάποια πολιτική παράταξη στην Ελλάδα, από τα κυβερνητικά κόμματα εννοείται, που θα διανοείτο να κάνει το ίδιο;

Exit mobile version