ΙΣΑ: Κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ψυχολογία των παιδιών

ÌáèçôÝò ðñïóÝñ÷ïíôáé óôï 10ï Äçìïôéêü ó÷ïëåßï Ìåôáìüñöùóçò, ôç ÄåõôÝñá 11 Éáíïõáñßïõ 2021. Ôçí ðñþôç çìÝñá áíïßãìáôïò íçðéáãùãåßùí êáé äçìïôéêþí ç õðïõñãüò Ðáéäåßáò Íßêç ÊåñáìÝùò óõíïäåõüìåíç áðü ôçí õöõðïõñãü ÆÝôôá ÌáêñÞ êáé ôçí Ãà Óßóóç Ãêßêá ðñáãìáôïðïßçóå åðßóêåøç óôï 10ï Äçìïôéêü ó÷ïëåßï Ìåôáìüñöùóçò êáé óôï 20ï Äçìïôéêü Ó÷ïëåßï ÍÝáò ×áëêçäüíáò. Ïé ìáèçôÝò êáé ïé ìáèÞôñéåò ôçò ÃåíéêÞò ÐñùôïâÜèìéáò Åêðáßäåõóçò åðéóôñÝöïõí óôá èñáíßá ôïõò ìåôÜ áðü ìßá äßìçíç äéáêïðÞ, ðïõ «õðáãïñåýèçêå» áðü ôá åðéäçìéïëïãéêÜ äåäïìÝíá ðïõ ðáñïõóéÜóôçêáí óôçí åðéêñÜôåéá áðü ôïí ðåñáóìÝíï ÍïÝìâñéï. Ç åðéóôñïöÞ ôùí ðáéäéþí óôï ó÷ïëåßï óõíïäåýåôáé áðü ôá ìÝôñá ðñüëçøçò êáé ðñïóôáóßáò áðü ôïí êïñïíïúü. ÁõôÜ åßíáé, åí ðïëëïßò, ôá ìÝôñá åêåßíá ðïõ ßó÷õóáí êáé üôáí Üíïéîáí ôá ó÷ïëåßá ôïí ðåñáóìÝíï ÓåðôÝìâñéï. ¸ôóé, ç ÷ñÞóç ìÜóêáò åßíáé õðï÷ñåùôéêÞ óôïõò åóùôåñéêïýò êáé ôïõò åîùôåñéêïýò ÷þñïõò, åíþ èá ðñÝðåé ôá ó÷ïëåßá íá åßíáé «åîïðëéóìÝíá» ìå áíôéóçðôéêÜ. ÅéäéêÜ ìÝôñá éó÷ýïõí ãéá ôá êõëéêåßá, ó÷åôéêÜ ìå ôç ëåéôïõñãßá ôïõò êáé ôá ðñïúüíôá ðïõ ìðïñïýí íá ðáñÝ÷ïõí ðñïò ðþëçóç. Áêüìç, ðñïâëÝðåôáé ï ó÷ïëáóôéêüò êáèáñéóìüò êáé áåñéóìüò ôùí ó÷ïëéêþí áéèïõóþí. Ó÷ïëáóôéêïß êáèáñéóìïß óå áßèïõóåò êáé åîïðëéóìü ðñïâëÝðïíôáé åéäéêüôåñá ãéá ôá åñãáóôÞñéá ðëçñïöïñéêÞò êáé ãéá ôá ìïõóéêÜ üñãáíá. ÁÐÅ-ÌÐÅ/ÁÐÅ-ÌÐÅ/ÁËÅÎÁÍÄÑÏÓ ÂËÁ×ÏÓ

Στοιχεία για τις ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας και μέτρα προφύλαξης που διασφαλίζουν τις ασφαλείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ) με την συμμετοχή έγκριτων επιστημόνων.

Την εκδήλωση που είχε θέμα, η νόσος Covid-19 στη σχολική κοινότητα και ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα, εκπρόσωποι Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και γιατροί.

Όπως επισημάνθηκε από τους επιστήμονες ο φόβος για την ασθένεια, η ανασφάλεια για το μέλλον, το αίσθημα απώλειας και η διατάραξη της καθημερινότητας δημιουργούν σύγχυση και θυμό, δύσκολα διαχειρίσιμο από μία ομάδα του πληθυσμού.

Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στα παιδιά ανέφεραν ότι αρκετά παρουσίασαν διαταραχές στον ύπνο τους (αυπνία, αναστροφή του ωραρίου, εφιάλτες) ή στη διατροφή τους, σύγχυση για το πώς πρέπει να διαχειριστούν την καθημερινότητά τους και μετατραυματικό στρες, που είχε επίπτωση στην καθημερινότητά τους.

Όπως διαπιστώθηκε τα παιδιά με χαμηλότερο οικονομικό και εκπαιδευτικό επίπεδο γονέων, αλλά και όσα είχαν υπερβολική έκθεση στην πληροφορία, παρουσίασαν μεγαλύτερα ποσοστά μετατραυματικού στρες.

Πολλά παιδιά και οι έφηβοι βιώνουν μέσα στην πανδημία καταθλιπτικό συναίσθημα, παραίτηση και παρουσιάζουν διαδικτυακή εξάρτηση ενώ αυξήθηκαν τα περιστατικά της ενδοοικογενειακής βίας.

Περισσότερα ευάλωτα ήταν τα παιδιά με υπερκινητικότητα, ελλειμματική διαταραχή και διατροφικές διαταραχές.

Οι διεθνείς επιστημονικοί οργανισμοί και ο ΠΟΥ θεωρούν κυρίαρχη προτεραιότητα την εξασφάλιση της δυνατότητας να συνεχιστεί η δια ζώσης εκπαίδευση, που συμβάλλει καθοριστικά στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών, ανέφερε ο πρόεδρος του ΙΣΑ και Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης.

Ο κ. Πατούλης πρόσθεσε ότι με πρωτοβουλία του ΙΣΑ περισσότεροι από 150 ιδιώτες ιατροί, έχουν λάβει ειδική ενημέρωση για να καλύψουν την ανάγκη του σχολιάτρου στην περιφέρεια Αττικής.

«Το ασφαλές σχολείο θα παραμείνει στο επίκεντρο των προσπαθειών μας, σ’ αυτή την πρωτόγνωρη σχολική χρονιά, για να διατηρήσουμε ασφαλή την κοινωνία και να ανακόψουμε τις αλυσίδες μετάδοσης του ιού», ανέφερε ο κ. Πατούλης, τονίζοντας την ανάγκη να ενταχθούν οι εκπαιδευτικοί στις ομάδες που έχουν προτεραιότητα στον εμβολιασμό για τον Sars-CoV-2.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αθήνα, Ελλάδα

Exit mobile version