Δημήτρης Παπαδημούλης: Η αλήθεια για την έκθεση Λεβαντόφσκι για τον Προϋπολογισμό του 2024 και τα ψέματα της ΝΔ

Για λόγους φθηνής προεκλογικής ψηφοθηρίας, η ΝΔ συνεχίζει το φαιδρό παιχνίδι δημιουργίας fake news και παραπλανητικών εντυπώσεων

 

 

 

Σε συνέχεια της ψηφοφορίας στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της έκθεσης για τις κατευθυντήριες γραμμές για τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό του 2024, η Νέα Δημοκρατία συνεχίζει να επιδίδεται σε ένα φαιδρό παιχνίδι δημιουργίας ψευδών και παραπλανητικών εντυπώσεων. Είναι η συνέχεια του ίδιου παιχνιδιού που πρωτοξεκίνησε η ΝΔ, για λόγους φθηνής προεκλογικής ψηφοθηρίας, όταν η συγκεκριμένη έκθεση ψηφίστηκε σε επίπεδο Επιτροπής Προϋπολογισμών (BUDG) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

 

Η ψευδώς αναφερόμενη από τη ΝΔ ως δήθεν «τροπολογία Παπαδημούλη» δεν ήταν ποτέ μια μεμονωμένη πρωτοβουλία ή μια μεμονωμένη θέση, αλλά μια κοινή θέση 4 Πολιτικών Ομάδων (Σοσιαλιστών, Renew, Πρασίνων και Αριστεράς). Τέθηκε στο επίπεδο της Επιτροπής Προϋπολογισμών με πρωτοβουλία Ευρωβουλεύτριας του Μακρόν και, στη συνέχεια, κατατέθηκε ως κοινή τροπολογία των 4 Πολιτικών Ομάδων στο σχέδιο έκθεσης για τις κατευθυντήριες γραμμές για τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό του 2024. Αυτή η κοινή τροπολογία υπερψηφίστηκε στην Επιτροπή, με την τελική έκθεση που την περιλαμβάνει να υπερψηφίζεται με συντριπτική πλειοψηφία (29 υπέρ, 2 κατά, 2 αποχές). Σε συνέχεια αυτής της υπερψήφισης, εντάχθηκε, ως παρ. 48, στο σώμα της έκθεσης Λεβαντόφσκι, που ήρθε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με κεντρικό εισηγητή τον Πολωνό Αντιπρόεδρο της Επιτροπής Προϋπολογισμών (BUDG), εξέχον μέλος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και πρώην Ευρωπαίο Επίτροπο για τον Προϋπολογισμό!

 

Η έκθεση για τις κατευθυντήριες γραμμές για τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό του 2024, όπως ήρθε στην Ολομέλεια, ζητούσε φιλόδοξες αυξήσεις και αναθεωρημένο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο με πρόσθετα κονδύλια για τη συνοχή, την αντιμετώπιση των ανισοτήτων, την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση και για περισσότερες ευρωπαϊκές επενδύσεις, θέσεις απολύτως ευνοϊκές για τα ελληνικά συμφέροντα.

 

Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και η ΝΔ γνώριζαν καλά, ήδη από τις διαπραγματεύσεις σε επίπεδο Επιτροπής Προϋπολογισμών αλλά και από τη συζήτηση στην Ολομέλεια που προηγήθηκε της ψήφισης της έκθεσης, ότι το ζήτημα της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης φρακτών και τειχών στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ είναι εξαιρετικά κρίσιμο για Σοσιαλιστές, Renew, Πράσινους και Αριστερά.

 

Παρόλα αυτά, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα επέλεξε συνειδητά να συμμαχήσει με την ακροδεξιά και τους υπερσυντηρητικούς του ECR, κόντρα στην ισορροπία που είχε επιτευχθεί σε επίπεδο Επιτροπής Προϋπολογισμών. Αυτός ο πολιτικός τυχοδιωκτισμός του ΕΛΚ τορπίλισε την έκθεση Λεβαντόφσκι για τις κατευθυντήριες γραμμές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον προϋπολογισμό της ΕΕ για το 2024 και οδήγησε στην καταψήφισή της στην Ολομέλεια (210 υπέρ, 321 κατά και 105 αποχές).

 

Η τροπολογία του ΕΛΚ (τροπολογία 29), που υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια με 322 ψήφους υπέρ, 290 κατά και 20 αποχές, δεν καλούσε συγκεκριμένα σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση φρακτών και τειχών, αλλά άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο, κάνοντας λόγο για κινητοποίηση κονδυλίων και μέσων της ΕΕ για ενίσχυση των ικανοτήτων και των υποδομών προστασίας των συνόρων, των μέσων επιτήρησης και του εξοπλισμού.

 

Αντίθετα, η τροπολογία για σαφή και σθεναρή υποστήριξη της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για την κατασκευή φραχτών στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ (τροπολογία 19) που κατέθεσαν οι υπερσυντηρητικοί του ECR, απορρίφθηκε από την Ολομέλεια με 279 ψήφους υπέρ, 328 κατά και 26 αποχές. Η τροπολογία υπερψηφίστηκε από το ΕΛΚ, τους υπερσυντηρητικούς και την ακροδεξιά και καταψηφίστηκε από τους Σοσιαλιστές, το Renew, τους Πράσινους και την Αριστερά. Άλλωστε, μια τέτοια ευρωπαϊκή χρηματοδότηση δεν αποτελεί θέση ούτε του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ούτε της Κομισιόν. Αυτό το γνωρίζουν καλά στη ΝΔ, ωστόσο συνεχίζουν να παραπλανούν συνειδητά τους Έλληνες πολίτες για λόγους φθηνής ψηφοθηρίας.

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο στροφής του ΕΛΚ και του κ. Βέμπερ προς την ακροδεξιά και τους υπερσυντηρητικούς, το ΕΛΚ επιλέγει συνειδητά μια «Ευρώπη – φρούριο» και αποφεύγει να θέσει τα κράτη-μέλη προ των ευθυνών τους για μια ενιαία, ευρωπαϊκή λύση σε ένα αμιγώς ευρωπαϊκό ζήτημα.

 

Η ‘’πραγματική τροπολογία Παπαδημούλη’’ (αρ. 31) υπερψηφίστηκε με σαφή πλειοψηφία από το Ευρωκοινοβούλιο, παρά την καταψήφισή της από τους ευρωβουλευτές της ΝΔ:

 

Τροπολογία <NumAm>31</NumAm>

<RepeatBlock-By><By><Members>Δημήτριος Παπαδημούλης</Members>

<AuNomDe>{The Left}εξ ονόματος της Ομάδας The Left</AuNomDe>

</By></RepeatBlock-By>

<TitreType>Έκθεση</TitreType>                                                                                                                  A9-0124/2023

<Rapporteur>Janusz Lewandowski</Rapporteur>

<Titre>Κατευθυντήριες γραμμές για τον προϋπολογισμό του 2024 – Τμήμα III</Titre>

<DocRef>(2022/2184(BUI))</DocRef>

<DocAmend>Πρόταση ψηφίσματος</DocAmend>

<Article>Παράγραφος 47</Article>

 
Πρόταση ψηφίσματος Τροπολογία
47.       τονίζει την ανάγκη να εφαρμοστεί μια πολιτική για τη μετανάστευση και το άσυλο όσον αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα και να διασφαλιστεί αποτελεσματικά η κοινωνική και οικονομική ολοκλήρωση, σύμφωνα με τις αξίες της Ένωσης και τις διεθνείς δεσμεύσεις· τονίζει την ανάγκη παροχής επαρκών χρηματοδοτικών μέσων για τη διασφάλιση της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για τη Μετανάστευση· καταδικάζει απερίφραστα τις απόπειρες εργαλειοποίησης μεταναστών για πολιτικούς σκοπούς· ζητά να διατεθεί περισσότερη χρηματοδότηση για τον συντονισμό με τις χώρες διέλευσης και τις χώρες προέλευσης της παράτυπης μετανάστευσης, με στόχο τον έλεγχο και τον τερματισμό της εμπορίας ανθρώπων και της παράνομης διακίνησης ανθρώπων· 47.       τονίζει την ανάγκη να εφαρμοστεί μια πολιτική μετανάστευσης και ασύλου βασισμένη στην αλληλεγγύη, την επιμερισμένη ευθύνη και τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που θα προωθεί ασφαλείς και νόμιμες οδούς και θα διασφαλίζει την ουσιαστική κοινωνική και οικονομική ολοκλήρωση, σύμφωνα με τις αξίες της Ένωσης και τις διεθνείς δεσμεύσεις· τονίζει την ανάγκη παροχής επαρκών χρηματοδοτικών μέσων για τη διασφάλιση της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για τη Μετανάστευση· καταδικάζει απερίφραστα τις απόπειρες εργαλειοποίησης μεταναστών για πολιτικούς σκοπούς· ζητά να διατεθεί περισσότερη χρηματοδότηση για τον συντονισμό με τις χώρες διέλευσης και τις χώρες προέλευσης της παράτυπης μετανάστευσης, με στόχο τον έλεγχο και τον τερματισμό της εμπορίας ανθρώπων και της παράνομης διακίνησης ανθρώπων·

 

 

 

Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο ότι το ΕΛΚ, συμπεριλαμβανομένων των Ευρωβουλευτών της ΝΔ, ταυτίστηκε με την ακροδεξιά του ID και τους υπερσυντηρητικούς του ECR και σε ένα ακόμη θέμα εξαιρετικής σημασίας, όχι μόνο για τα εθνικά μας συμφέροντα, αλλά και για την Ευρώπη συνολικά: Καταψήφισαν την τροπολογία που κατέθεσε ο Δ. Παπαδημούλης που ζητούσε τη συμπερίληψη της αλληλεγγύης, της επιμερισμένης ευθύνης μεταξύ των κρατών-μελών και της προώθησης ασφαλών και νόμιμων οδών ως αναγκαίων πτυχών της πολιτικής μετανάστευσης και ασύλου της ΕΕ. Η τροπολογία 31 στηρίχθηκε από Σοσιαλιστές, Renew, Πράσινους και Αριστερά και υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια του ΕΚ με 323 ψήφους υπέρ, 263 κατά και 47 αποχές.

 

Βέβαια, τόσο αυτή η θέση όσο και οι λοιπές θετικές, για την Ελλάδα και την ΕΕ συνολικά, διεκδικήσεις του ΕΚ για έναν ισχυρότερο ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, είναι πλέον «κενό γράμμα», καθώς οι πολιτικοί τυχοδιωκτισμοί και οι ακροδεξιές συμμαχίες του ΕΛΚ οδήγησαν σε καταψήφιση της τελικής έκθεσης. Το ΕΛΚ θυσίασε μια τόσο σημαντική έκθεση που καταρτίστηκε με εύθραυστες πολιτικές ισορροπίες, στο βωμό των υπερσυντηρητικών και ακροδεξιών του σκοπιμοτήτων, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενόψει της εκκίνησης των τριμερών διαπραγματεύσεων με το Συμβούλιο και την Κομισιόν και της ανακοίνωσης, εντός Ιουνίου, από την Κομισιόν του σχεδίου προϋπολογισμού της ΕΕ για το 2024. Είναι παραπλανητικές, λοιπόν, και οι διαρροές ότι θα ακολουθήσει νέα έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου που θα ενσωματώνει την τροπολογία του ΕΛΚ. Η διαδικασία θα συνεχιστεί δίχως θέση του Ευρωκοινοβουλίου.

 

Επισυνάπτονται παρακάτω οι τροπολογίες 19,29,31

Τροπολογία <NumAm>19</NumAm>

<RepeatBlock-By><By><Members>Bogdan Rzońca</Members>

<AuNomDe>{ECR}εξ ονόματος της Ομάδας ECR</AuNomDe>

</By></RepeatBlock-By>

<TitreType>Έκθεση</TitreType>                                                                                                                  A9-0124/2023

<Rapporteur>Janusz Lewandowski</Rapporteur>

<Titre>Κατευθυντήριες γραμμές για τον προϋπολογισμό του 2024 – Τμήμα III</Titre>

<DocRef>(2022/2184(BUI))</DocRef>

<DocAmend>Πρόταση ψηφίσματος</DocAmend>

<Article>Παράγραφος 47 α (νέα)</Article>

 
Πρόταση ψηφίσματος Τροπολογία
  47a.     τονίζει την επείγουσα ανάγκη να διασφαλιστεί ο αποτελεσματικός έλεγχος των εξωτερικών χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων της ΕΕ· υποστηρίζει σθεναρά τις συνεισφορές από τον προϋπολογισμό της ΕΕ για τη χρηματοδότηση της κατασκευής περιφράξεων στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ· καλεί την Επιτροπή να κινητοποιήσει αμέσως σημαντικά κονδύλια και μέσα της ΕΕ για να στηρίξει τα κράτη μέλη στην ενίσχυση των ικανοτήτων και των υποδομών προστασίας των συνόρων, συμπεριλαμβανομένων των σημείων διέλευσης των συνόρων, των μέσων επιτήρησης, όπως η εναέρια επιτήρηση, και του εξοπλισμού·

Or. <Original>{EN}en</Original>

 

</Amend><RepeatBlock-Amend><Amend><Date>{12/04/2023}12.4.2023</Date>                                                                                                                    <ANo>A9-2023</ANo>/<NumAm>29</NumAm>

Τροπολογία <NumAm>29</NumAm>

<RepeatBlock-By><By><Members>Janusz Lewandowski, rapporteur</Members>

<AuNomDe>{PPE}εξ ονόματος της Ομάδας PPE</AuNomDe>

</By></RepeatBlock-By>

<TitreType>Έκθεση</TitreType>                                                                                                                  A9-0124/2023

<Rapporteur>Janusz Lewandowski</Rapporteur>

<Titre>Κατευθυντήριες γραμμές για τον προϋπολογισμό του 2024 – Τμήμα III</Titre>

<DocRef>(2022/2184(BUI))</DocRef>

<DocAmend>Πρόταση ψηφίσματος</DocAmend>

<Article>Παράγραφος 48</Article>

 
Πρόταση ψηφίσματος Τροπολογία
48.       εκφράζει έντονη ανησυχία για την ερμηνεία που έδωσαν ορισμένα κράτη μέλη στα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 9ης Φεβρουαρίου 2023 και ιδίως στην παράγραφο 23 αυτών των συμπερασμάτων· τονίζει ότι η αρμόδια για τον προϋπολογισμό αρχή της ΕΕ αντιτίθεται σθεναρά στη χρήση κάθε ενωσιακής χρηματοδότησης για την κατασκευή περιφράξεων ή τειχών στα εξωτερικά σύνορα της Ένωσης, και αναμένει ότι η Επιτροπή θα συνεχίσει να αρνείται κάθε τέτοια χρηματοδότηση τώρα και στο μέλλον· 48.       υπογραμμίζει ότι είναι σημαντικό να υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ και καταδικάζει απερίφραστα τις απόπειρες εργαλειοποίησης των μεταναστών, ιδίως στο πλαίσιο υβριδικών αποσταθεροποιητικών ενεργειών· χαιρετίζει τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 9ης Φεβρουαρίου 2023, ιδίως δε την παράγραφο 23, με την οποία η Επιτροπή καλείται να κινητοποιήσει αμέσως σημαντικά κονδύλια και μέσα της ΕΕ για να στηρίξει τα κράτη μέλη στην ενίσχυση των ικανοτήτων και των υποδομών προστασίας των συνόρων, των μέσων επιτήρησης, συμπεριλαμβανομένης της εναέριας επιτήρησης, και του εξοπλισμού· υπενθυμίζει ότι πρέπει να γίνονται σεβαστά τα θεμελιώδη δικαιώματα των μεταναστών·

Or. <Original>{EN}en</Original>

</Amend>

</RepeatBlock-Amend>

 

 

 

 

 

 

 

<Amend><Date>{12/04/2023}12.4.2023</Date>                                                                                                                    <ANo>A9-0124</ANo>/<NumAm>31</NumAm>

Τροπολογία <NumAm>31</NumAm>

<RepeatBlock-By><By><Members>Δημήτριος Παπαδημούλης</Members>

<AuNomDe>{The Left}εξ ονόματος της Ομάδας The Left</AuNomDe>

</By></RepeatBlock-By>

<TitreType>Έκθεση</TitreType>                                                                                                                  A9-0124/2023

<Rapporteur>Janusz Lewandowski</Rapporteur>

<Titre>Κατευθυντήριες γραμμές για τον προϋπολογισμό του 2024 – Τμήμα III</Titre>

<DocRef>(2022/2184(BUI))</DocRef>

<DocAmend>Πρόταση ψηφίσματος</DocAmend>

<Article>Παράγραφος 47</Article>

 
Πρόταση ψηφίσματος Τροπολογία
47.       τονίζει την ανάγκη να εφαρμοστεί μια πολιτική για τη μετανάστευση και το άσυλο όσον αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα και να διασφαλιστεί αποτελεσματικά η κοινωνική και οικονομική ολοκλήρωση, σύμφωνα με τις αξίες της Ένωσης και τις διεθνείς δεσμεύσεις· τονίζει την ανάγκη παροχής επαρκών χρηματοδοτικών μέσων για τη διασφάλιση της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για τη Μετανάστευση· καταδικάζει απερίφραστα τις απόπειρες εργαλειοποίησης μεταναστών για πολιτικούς σκοπούς· ζητά να διατεθεί περισσότερη χρηματοδότηση για τον συντονισμό με τις χώρες διέλευσης και τις χώρες προέλευσης της παράτυπης μετανάστευσης, με στόχο τον έλεγχο και τον τερματισμό της εμπορίας ανθρώπων και της παράνομης διακίνησης ανθρώπων· 47.       τονίζει την ανάγκη να εφαρμοστεί μια πολιτική μετανάστευσης και ασύλου βασισμένη στην αλληλεγγύη, την επιμερισμένη ευθύνη και τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που θα προωθεί ασφαλείς και νόμιμες οδούς και θα διασφαλίζει την ουσιαστική κοινωνική και οικονομική ολοκλήρωση, σύμφωνα με τις αξίες της Ένωσης και τις διεθνείς δεσμεύσεις· τονίζει την ανάγκη παροχής επαρκών χρηματοδοτικών μέσων για τη διασφάλιση της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για τη Μετανάστευση· καταδικάζει απερίφραστα τις απόπειρες εργαλειοποίησης μεταναστών για πολιτικούς σκοπούς· ζητά να διατεθεί περισσότερη χρηματοδότηση για τον συντονισμό με τις χώρες διέλευσης και τις χώρες προέλευσης της παράτυπης μετανάστευσης, με στόχο τον έλεγχο και τον τερματισμό της εμπορίας ανθρώπων και της παράνομης διακίνησης ανθρώπων·
Exit mobile version