30 Ιανουαρίου, 2023
skglive.gr
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Διεθνές
  • Αθλητικά
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
skglive.gr
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Διεθνές
  • Αθλητικά
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
skglive.gr
No Result
View All Result
Home Featured

Θεσσαλονίκη: Το 2024 τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία – Πόσα θα είναι, πώς θα κατανεμηθούν

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Γιάννη Τόσκα, από την προμήθεια αυτών των λεωφορείων η Θεσσαλονίκη πρόκειται να πάρει 130 ηλεκτρικά οχήματα

13 Νοεμβρίου 2022
in Featured, Θεσσαλονίκη, Περιβάλλον
Θεσσαλονίκη: Το 2024 τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία – Πόσα θα είναι, πώς θα κατανεμηθούν
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Δύο εταιρείες, από Κίνα και Ισπανία φαίνεται πως μπαίνουν στην τελική ευθεία του διαγωνισμού για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία θα διατεθούν για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα από τα τέσσερα τμήματα του μεγάλου διαγωνισμού προμήθειας συνολικά 650 οχημάτων τα οποία προορίζονται για την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ.

Η διαδικασία της προμήθειας των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων προϋπολογισμού 124,62 εκατ. ευρώ φαίνεται να προχωρά ταχύτερα από τις υπόλοιπες τρεις καθώς η κάθε μία αποτελεί κατ’ ουσία ξεχωριστή διακήρυξη, με διαφορετικές προδιαγραφές και διαφορετικούς υποψήφιους αναδόχους στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Πριν από μερικές ημέρες, σύμφωνα με το ypodomes.gr, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς ενέκρινε το πρακτικό του διαγωνισμού το οποίο αφορά την προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, δώδεκα μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 180χλμ.

Σύμφωνα με το πρακτικό του διαγωνισμού στην τρίτη φάση της διαδικασίας πέρασαν δύο από τις τρεις εταιρείες. Πρόκειται για την ισπανική IRIZAR και την κινεζική YUTONG BUS ενώ απορρίφθηκε ως ανεπαρκής ο φάκελος της επίσης κινεζικής BYD.

Σύμφωνα, μάλιστα, με το πρακτικό η κινεζική εταιρεία YUTONG BUS CO LTD (εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοπελούζου σε συνεργασία με ευρωπαϊκή θυγατρικής του κινεζικού ομίλου) φέρεται να έχει ένα ελαφρό προβάδισμα στην βαθμολογία της τεχνικής προσφοράς με 146,181 μονάδες έναντι της IRIZAR E-MOBILITY S.L. (εκπροσωπείται από τον όμιλο Σαρακάκη) που έλαβε 128,65 μονάδες.

Βεβαίως η τελική επιλογή θα κριθεί εν πολλοίς από την οικονομική προσφορά που έχουν καταθέσει οι δύο εταιρείες και οι οποίες θα ανοιχτούν τις επόμενες εβδομάδες.

Εάν όλα κυλήσουν ομαλά και δεν υπάρξουν ενστάσεις από την τρίτη εταιρεία η οποία αποκλείστηκε τότε η επιλογή του αναδόχου πρόκειται να γίνει τους πρώτους μήνες του 2023 και η παράδοση των πρώτων οχημάτων δεν αναμένεται πριν από διάστημα ενός χρόνου, άρα κάποια στιγμή μέσα στο 2024.

Τα υπόλοιπα λεωφορεία

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός έχει και άλλα τρία επιμέρους τμήματα.

Το πρώτο αφορά την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ, προϋπολογισμού 53,32 εκατ. ευρώ. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα γίνει γνωστό ποιες εταιρείες θα διεκδικήσουν την προμήθεια αυτών των οχημάτων, με την IVECO να είναι μία απ’ αυτές.

Επίσης, μέσα στον Νοέμβριο πρόκειται να ακολουθήσουν και οι αποφάσεις για τις εταιρείες που περνούν στην τελική φάση για την προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI ύψους 73,16 εκατ. ευρώ. Εδώ συμμετέχουν οι IVECO και η ITA.

Μέσα στις προσεχείς εβδομάδες θα ληφθούν αποφάσεις για τις εταιρείες που περνούν στην τελική φάση και για τα επιπλέον 100 απλά ηλεκτρικά αστικά οχήματα 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. ύψους 56,26 εκατ. ευρώ. Σε αυτό το τμήμα του διαγωνισμού συμμετέχουν οι εταιρείες IVECO, BYD, IRIZAR, VAN HOOL. Η χρηματοδότηση για την προμήθεια αυτών των λεωφορείων θα γίνει από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι στο διαγωνισμό υπήρχε και πέμπτο τμήμα που αφορούσε την προμήθεια 100 λεωφορείων 12 μέτρων, υβριδικής τεχνολογίας, προϋπολογισμού 46,12 εκατ. ευρώ, ο οποίος όμως ακυρώθηκε τον περασμένο Μάιο καθώς δεν κατατέθηκε καμία προσφορά.

Τι θα πάρει η Θεσσαλονίκη

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Γιάννη Τόσκα, από την προμήθεια αυτών των λεωφορείων η Θεσσαλονίκη πρόκειται να πάρει 130 ηλεκτρικά οχήματα. Λεωφορεία τα οποία κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) EURO VΙ δεν προβλέπονται σε αυτή τη φάση για τη Θεσσαλονίκη καθώς υπάρχει πρόβλημα με την αποθήκευση αυτού του είδους του καυσίμου.

Σύμφωνα με τον κ. Τόσκα, ο σχεδιασμός προβλέπει τα 130 ηλεκτρικά οχήματα να κατανεμηθούν στα δύο αμαξοστάσια, σε Σταυρούπολη (90) και Φοίνικα (40). Εκεί θα λειτουργούν σταθμοί φόρτισης, ενώ άλλοι δύο σταθμοί ταχείας φόρτισης θα λειτουργούν στους τερματικούς σταθμούς της Νέας Ελβετίας και του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού.

Περαιτέρω ενίσχυση του στόλου των αστικών λεωφορείων θα αναμένει η Θεσσαλονίκη από τον επόμενο διαγωνισμό για την προμήθεια 1.300 οχημάτων, πιθανότατα όλα ηλεκτρικά, από τα οποία η πόλη θα πάρει τα 300.

 

makthes.gr

Tags: ηλεκτρικά λεωφορείαΘεσσαλονίκη

Σχετικά Άρθρα

Ζέρβας: Το Φεβρουάριο η προέγκριση για το Μουσείο Ολοκαυτώματος
Featured

Ζέρβας: Το Φεβρουάριο η προέγκριση για το Μουσείο Ολοκαυτώματος

30 Ιανουαρίου 2023
Ο Βασιλειάδης για τους πληγέντες από τις πλημμύρες στη Πέλλα
Featured

Ο Βασιλειάδης για τους πληγέντες από τις πλημμύρες στη Πέλλα

30 Ιανουαρίου 2023
Εγκαίνια της έκθεσης για τον Ρενάτο Μόρντο στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Featured

Εγκαίνια της έκθεσης για τον Ρενάτο Μόρντο στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

30 Ιανουαρίου 2023
Καλαφάτης: “Οι Έλληνες πολίτες μπορούν να αποφασίσουν”
Featured

Καλαφάτης: “Οι Έλληνες πολίτες μπορούν να αποφασίσουν”

30 Ιανουαρίου 2023
Των Τριών Ιεραρχών σήμερα αρχίζει το τετραήμερο του δήμου που είναι αφιερωμένο στους Ιεράρχες της γνώσης
Featured

Των Τριών Ιεραρχών σήμερα αρχίζει το τετραήμερο του δήμου που είναι αφιερωμένο στους Ιεράρχες της γνώσης

30 Ιανουαρίου 2023
Αβραμάκης: «Μια ακόμη επικοινωνιακή απάτη της κυβέρνησης”
Featured

Αβραμάκης: «Μια ακόμη επικοινωνιακή απάτη της κυβέρνησης”

30 Ιανουαρίου 2023
Load More
skglive.gr

© 2020 Skglive

Menu

  • Blog
  • Γιατρος για όλους με πιο βελτιωμένες υπηρεσίες
  • Ζώδια
  • Στον ιερό βράχο της Ακρόπολης

Follow Us

  • Αρχική
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Διεθνές
  • Αθλητικά
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • Lifestyle
  • Καιρός
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Ζώδια

© 2020 Skglive

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept AllReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT